Inschrijven Afspraak maken 070 345 7841

Mondhygiënist
Implantaten

Recensies

Help ons door een recensie te schrijven

KRT

Het behandelen van gaatjes/cariës bij Tandartspraktijk Zuiderpark

Om grote schade aan uw gebit te voorkomen is het belangrijk om gaatjes of cariës (een ernstige vorm van gaatjes) tijdig te laten behandelen door de tandarts. Heeft u last van uw tand of kies en wilt u de tandarts naar uw gebit laten kijken? Bij Tandartspraktijk Zuiderpark in Den Haag kunt u direct terecht. Wij nemen ook nieuwe patiënten aan.
Afspraak maken070 345 7841

Kosten en vergoeding voor de behandeling van gaatjes

Kosten van tandheelkundige behandelingen worden doorgaans gedekt. Raadpleeg bij twijfel uw verzekeringsmaatschappij. Wilt u graag direct meer informatie? Bekijk dan onze pagina voor nieuwe patiënten of neem vrijblijvend contact met ons op.

Oorzaak van gaatjes/cariës

Gaatjes worden veroorzaakt door bacteriën en een slechte mondverzorging. De meeste bacteriën komen vooral voor in voedingsmiddelen met veel suikers. Deze bacteriën zorgen voor tandplak. Als u niet genoeg uw tanden poetst en uw gebit reinigt kunnen deze bacteriën uiteindelijk zorgen voor gaatjes.

Hoe voorkomt u gaatjes/cariës in uw gebit

Een periodieke controle is één van de behandelingen die onze mondhygiënist en tandarts gebruiken om gaatjes in een vroeg stadium te ontdekken. Regelmatig goed poetsen en flossen zijn ook goede methoden om gaatjes te voorkomen.

Hoe herkent u een gaatje?

In veel gevallen zijn mensen zich niet bewust van de aanwezigheid van een gaatje. Naar verloop van tijd kan dit echter veranderen doordat tanden gevoelig worden bij het nuttigen van warm of koud eten. Ook bij zoet eten kunnen uw tanden pijn gaan doen. In het meest extreme geval zal de cariës uw zenuw bereiken. Dit gaat gepaard met hevig pijn, waardoor een zenuwbehandeling of wortelkanaalbehandeling nodig is.

Informatie en inschrijven bij Tandartspraktijk Zuiderpark

Wilt u graag meer informatie over een goede mondverzorging, een eerste consult of inschrijving? Bekijk dan onze pagina voor nieuwe patiënten of neem vrijblijvend contact op.

Voor spoedgevallen kunt u direct contact opnemen via het telefoonnummer: 070 345 7841. Weet u niet zeker of u een spoedgeval heeft? Ga dan naar voor meer informatie naar onze pagina voor spoedgevallen.